REGIONALNE CENTRUM
POLITYKI SPOŁECZNEJ W ŁODZI
 

Akcja zbudowana w kontekście walki z nieprawdziwą
informacją dotyczącą spożywania napojów alkoholowych
w trakcie trwania ciąży. Przeprowadzone przez nas działania
miały informować o konsekwencjach takiego postępowania.


#mywiemy
Kampania społeczna rozwiewająca mit nt. nieszkodliwości niewielkiego spożycia alkoholu w trakcie trwania ciąży.

Projekt wymagał od nas synchronicznej aktywności na kanałach digital i ATL. Stworzyliśmy spoty TV, bazujące na trzech punktach widzenia, aby dogłębnie przeanalizować temat. W ofercie znalazły się też spoty internetowe bazujące na współpracy z blogerami parentingowymi, spoty radiowe, prasa, komunikacja na kanałach social media, konferencje prasowe, strona internetowa.
Zakres prac:
ONLINE MARKETING _ ATL MEDIA _
WWW _ PRODUCTION
WSPÓŁPRACA
Z INFLUENCERAMI
Doskonale zdajemy sobie sprawę z siły polskiego Internetu, dlatego
od razu wiedzieliśmy, że będziemy przekonywać ludzi do zmiany zachowańi nawyków przy wielkim wsparciu i pomocy Influencerów.
Do współpracy przy kampanii zaprosiliśmy:

  •   Aleksandrę Radomską z bloga „Mam Wątpliwość”,
       współpracującą m.in. z Onetem i WP;

  •   Annę Piaszczyńską – ilustratorkę i twórczynię
      pamiętnika „Jeden Rysunek Dziennie”;

  •   Agnieszkę Kowaleską z „Mamowymi oczami” – bloga
       parentigowo-lifestylowego z domieszką mody;

  •   Karolinę Kalis – współtwórczynię jedynego bloga rodziny
       wielodzietnej, czyli „Dwapluscztery”;

  •   Michalinę Grzesiak – autorkę bloga i książki o tym samym
      tytule: „Krystyno, nie denerwuj matki”.
Influencerki przyjechały na plan ze swoimi rodzinami. Zarówno ich partnerzy, jak i dzieci, aktywnie uczestniczyli w nagraniu, dzieląc się z nami swoimi przemyśleniami, energią i szczerą radością życia.
 
SPOT VIDEO
Ciąża to równocześnie piękny i trudny okres w życiu przyszłej mamy. Nierzadko przez cały okres jej trwania musi ona zrezygnować z wielu aktywności, ulubionych potraw czy nawyków. To jednak decydujący czas w rozwoju dziecka. W Polsce w 2017 roku urodziło się 403 tysiące dzieci. Według szacunków na każde 1000 z nich nawet 4 może być dotkniętych płodowym zespołem alkoholowym (FAS). Te alarmujące statystyki nakłaniają do dosłownego i metaforycznego zapalenia „czerwonej lampki” i reagowania.
PORTAL
INFORMACYJNY


Jednym z elementów przygotowania kampanii „Zapal czerwoną lampkę” była budowa strony internetowej, przygotowanej z uwzględnieniem założeń koncepcyjnych.

Strona zrobiona przez nas wykorzystywała hasło akcji w oparciu o sugestywne zdjęcie ciężarnej kobiety i zdrowego dziecka. Strona jest czytelna, została podzielona na konkretne kategorie. Dzięki temu dociera do konkretnej grupy odbiorców i ich zainteresowań.
 
PODSUMOWANIE PRZEKAZU MEDIALNEGO
1 224 501 Dotarcie publikacji
130 Liczba publikacji
1 695 431 zł Szacunkowy AVE
SUMA EKWIWALENTU REKLAMOWEGO
WEDŁUG MEDIUM
APLAN MEDIA
MY WIEMY


Przygotowanie spotu video oznaczało dla nas cały dzień nagrań w licznej ekipie. Warto zauważyć, że część z niej stanowiła gromadka rozbrykanych dzieciaków. Praca w tak dynamicznym zespole to nie lada wyzwanie. Jednak #MYWIEMY, jak radzić sobie przed i za kamerą. Na planie nie zabrakło śmiechu i wzruszeń, ale przede wszystkim ogromnego zaangażowania i skupienia po obu stronach obiektywu.

Efekty naszej pracy dotarły do mieszkańców całej Polski. Mamy nadzieję, że w szczególności do tych, którym wydaje się, że problem dotyczy jedynie rodzin patologicznych. Nic bardziej mylnego! Właśnie dlatego pokazaliśmy zupełnie inne oblicze problemu FASD. W Aplan Media #MYWIEMY, że mądrzy rodzice to zdrowe dzieci.