MINISTERSTWO SPRAW
WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
 

„Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” to hasło kampanii o charakterze edukacyjno-profilaktycznym pt. „Narkotyki i dopalacze zabijają”, realizowanej we wszystkich jednostkach Policji w naszym kraju. Kampania została zorganizowana przez MSWiA w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka”.

#mywiemy
Spot animowany „Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” w ramach
kampanii zorganizowanej przez MSWiA.


Stworzyliśmy animację, która podchodzi do tematu używek w nietypowy sposób. Zadbaliśmy, aby zarówno od strony wizualnej, jak i językowej, przykuwała uwagę młodych ludzi. Jest ona zaczynem do przemyśleń i głębokiej dyskusji, a jednocześnie precyzyjnie wyraża stanowisko klienta publicznego.
Zakres prac:
BRAND DESIGN _ ONLINE MARKETING
ATL MEDIA _ WWW _ PRODUCTION
Posłużyliśmy się niecodzienną stylistyką w warstwie graficznej i montażowej. Z elementem humoru odnieśliśmy się do internetowych smaczków. Postawiliśmy na mocne słowa, wyraziste kolory i nie tak grzeczne formy. Wszystko, aby dotrzeć do grupy docelowej – nastolatków i młodzieży. Jednoznacznie przedstawiliśmy im przesłanie Ministerstwa.
IDEA
SPOTU


Temat nie był prosty. Przede wszystkim, produkcja powstała na zamówienie Ministerstwa, które posiada jasno sprecyzowane wymagania co do swojej komunikacji i narracji treści. Praca z instytucjami publicznymi wymaga rzetelności, wyczucia, szczegółowego researchu i analizy obostrzeń. Sztuką jest spełnienie wszystkich wymagań tak, aby pozostało pole do kreacji, a kampania wpisywała się w trendy marketingowe. Naszym celem jest zainteresowanie odbiorców w obecnym natłoku informacyjnym i komercyjnym, pobudzenie do dyskusji, skłonienie do przemyśleń.
 
SPOT ANIMOWANY
Film skierowany do nastolatków musi być dosłowny i mocny w przekazie. Tylko wtedy zostanie zauważony. My pokazujemy statystyki, mówimy o faktach i skutkach zatrucia – także o tym najpoważniejszym, czyli o śmierci. Komunikat „zażywasz – przegrywasz” potęgujemy obrazem w kontrastujących ze sobą barwach. Odnosimy się do popkultury, lektor wypowiada się w przesadnie młodzieżowym języku. Wszystko po to, aby chociaż na tę jedną minutę zaciekawić nastolatka i skupić jego uwagę.